بازی در بازاریابی به چه معناست؟

امیر قمصری

مدت زمان
مطالعه این
مقاله
10 دقیقه

بازاریابی گیمیفیکیشن,بازی در بازاریابی,تئوری بازی در بازاریابی 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام فرماندهیسئو

بازی در بازاریابی می تواند در تبلیغات به عنوان راهی برای ترکیب موارد تبلیغاتی شما با یک بازی تعاملی جذاب یا ترکیب عناصر بازی در زمینه ای تبلیغاتی استفاده شود. ارائه یک تجربه همه جانبه، جذاب و سرگرم کننده با نام برند شما به مشتریان کمک می کند تا نام شما را به خاطر بسپارند و این بزرگترین مزیت بازی پردازی در بازاریابی است.

این استراتژی بازاریابی می تواند توسط هر شغلی، در هر صنعتی مورد استفاده قرار گیرد و یکی از موثر ترین روش ها برای برند ها جهت ارسال پیام خود به شیوه ای خلاقانه به کاربران است. برندها می توانند انواع مختلفی از عناصر کسب و کارشان را به بازی های مختلف مرتبط و در استراتژی های بازاریابی خود پیاده سازی کنند و در این بازی دستاوردهایی نظیر نشان ها، سطوح یا امتیازها را به عنوان پاداشی به کاربر برای دستیابی به موفقیت های از پیش تعیین شده در نظر بگیرند.

مزیت های بازی در بازاریابی

بازاریابی گیمیفیکیشن,بازی در بازاریابی,تئوری بازی در بازاریابی

همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، در تئوری بازی در بازاریابی مزیت های زیادی برای برند شما وجود دارد، ما مزیت های اصلی گیمیفیکیشن یا همان بازی در بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کنیم و دلیل موثر بودن آن ها را در دنیای دیجیتال توضیح می دهیم.

افزایش و بهبود مشارکت کاربران

از آنجا که در نظریه بازی ها در بازاریابی کاربران تشویق می شوند اقدامات خاصی را در تعامل با مثال های گیمیفیکیشن انجام دهند، اغلب میزان مشارکت بیشتر و بهتر از آن چیزی است که در کمپین های قبلی به دست آمده. مشارکت می تواند اولین گام از رابطه بلند مدت بین مشتری و نام برند باشد که به بهبود کمپین های بعدی مبتنی بر تئوری قانون بازی در بازاریابی منتهی می‌شود.

افزایش آگاهی و وفاداری به برند

تئوری قانون بازی در بازاریابی,گیمیفیکیشن,مثال های گیمیفیکیشن

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، مشتریانی که پس از تجربه ای سرگرم کننده از یک بازی، نام برند شما را برای مدتی طولانی در ذهن خود نگه می دارند، دارایی ارزشمندی برای تجارت شما هستند. زیرا ممکن است از نظر احساسی به برند شما وابسته شوند، همچنین به این دلیل که اگر این دلبستگی رخ دهد آنها به احتمال زیاد از مشتریان بی تفاوت به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

کمک به جمع آوری اطلاعات مفید مشتریان

شاید این روزها اطلاعات و داده ها یکی از با ارزش ترین دارایی های مشاغل باشند. این اطلاعات در ترکیب با سیستم های پیچیده هوش مصنوعی، اینترنت و پایگاه های اطلاعاتی می توانند ابزارهای لازم را برای هدف قرار دادن بهترین مشتریان، توسط پیشنهاد مناسب، در بهترین زمان و مکان ممکن در اختیار مشاغل قرار دهند.

با این حال، جمع آوری این داده ها همیشه آسان نیست و اینجاست که بازی پردازی در بازاریابی یا گیمیفیکیشن به کار می آید. با ایجاد امکان گذراندن اوقات فراغت به کاربران یا حتی شانس برنده شدن جایزه و پاداش، آنها تمایل بیشتری به ارائه داده های بالقوه خود به شما خواهند داشت که بعداً می توانید از آن ها برای درک بهتر مخاطبان مورد نظر خود استفاده کنید.

کمک به افزایش نرخ تبدیل

مزیت بازی در بازاریابی,معایب بازی در بازاریابی,نظریه بازی در بازاریابی

همانطور که بازیکنان با عناصر گیمیفیکیشن ارائه شده توسط برند شما درگیر می شوند، احتمال این که به CTA (فراخوان جهت عمل) شما پاسخ بدهند بسیار بیشتر است بخصوص در مقایسه با تبلیغات بنری سنتی یا هر روش بازاریابی دیگر، توسط بازی در بازاریابی اهدافی که در جهت تعامل کاربران در نظر گرفته اید راحت تر محقق می شوند و این به بهبود نرخ تبدیل شما کمک می کند. به عنوان مثال، تصور کنید که از طریق یک مسابقه تعاملی سریع در وب سایت خود، 20 درصد تخفیف به کاربران ارائه می دهید. به احتمال زیاد کاربر از این تخفیف استفاده کرده و از آن برای خرید در فروشگاه استفاده می کند.

جذاب تر کردن پیشنهادات تبلیغاتی

رفتار مصرف کننده اغلب می تواند احساسی باشد تا منطقی. معمولا بسته به شرایط، ممکن است پیشنهاد یا محصول یکسان به شکل متفاوتی تفسیر شود، به عنوان مثال، کاربران ممکن است از بنری قابل کلیک که 10٪ تخفیف را در ساعات آینده تبلیغ می کند چشم پوشی کنند، اما چشم پوشی از دریافت 10٪ تخفیف برای گذراندن سه سطح در یک بازی تعاملی بسیار کمتر است، همچنین ممکن است در تعامل با آن هیجان زده شوند. این امر به این دلیل است که مشتریان احساس می کنند که تخفیف را به دست آورده اند و برای آن تلاش کرده اند، بنابراین برای آن متفاوت از آنچه که بدون دلیل به آنها داده می شود، ارزش قائل خواهند شد.

آشنایی بیشتر کاربران با خدمات یا محصولات

تئوری قانون بازی در بازاریابی می تواند راهی سرگرم کننده و آسان برای توضیح مزایای اصلی محصول یا خدمات شما باشد و بنابراین کاربران را آموزش می دهد. مانند کاری که شرکت emmi برای نوشیدنی های شیر خود که به تازگی تولید می کند انجام داده است، که در این نوشیدنی ها از 60٪ قند کمتر استفاده شده، از طریق یک بازی، جایی که کاربران برای جمع آوری امتیاز نیاز به گرفتن شیر و اجتناب از لمس حبه های قند داشتند، این شرکت بازیکنان را در مورد دستور العمل جدید و سالم نوشیدنی های خود آموزش داد.

افزایش تعامل مشتری

بازاریابی گیمیفیکیشن,بازی در بازاریابی,تئوری بازی در بازاریابی

برای بازاریابان، هدف نهایی تبلیغ محصول یا خدمات، جذب مشتریان جدید با تبلیغات در وب سایت ها و برنامه های جذاب است. اولین قدم، جلب توجه کاربران و ترغیب آن ها به تعامل با واحد تبلیغات است. تبلیغات بنری یا پاپ آپ اغلب از نظر بسیاری از کاربران مزاحم و خسته کننده است و آن ها را رد می کنند یا نادیده می گیرند. بنابراین، تلاش برای انتشار پیام خود از طریق یک بازی سرگرم کننده و آسان ممکن است راه خوبی برای دسترسی به کاربران جدید باشد و احتمال آن بیشتر است که پس از چند مرحله بازیکنان به مشتریان جدید تبدیل شوند.

معایب بازی در بازاریابی

بدون شک بازاریابی گیمیفیکیشن می تواند به شما در بهبود حضور دیجیتالی کاربران، افزایش تعامل با مشتریان و جمع آوری داده هایی که کسب آن ها برای تجارت شما دشوار است، کمک کند. با این حال، قبل از انجام پروژه گیمیفیکیشن برای برند خود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

نیاز به مهارت و خلاقیت

قبل از هرچیزی، ساخت بازی های خوب نیاز به خلاقیت زیادی دارد.می توان گفت ساخت بازی هایی آزمونی ساده، آسان تر است، اما صادقانه باید بگوییم کاربران از چنین بازی هایی واقعاً لذت نمی برند و بعید است اگر یکی از این موارد به آن ها ارائه شود، به مرحله بعدی بروند. بنابراین، برند شما باید به منظور طراحی و توسعه بازی های آموزشی واقعاً لذت بخش که نظر کاربران را جلب کند، از یک تیم حرفه ای، خلاق و مجرب کمک بگیرد.

زمانبر بودن طراحی نظریه بازی ها در بازاریابی

بازاریابی گیمیفیکیشن,بازی در بازاریابی,تئوری بازی در بازاریابی

این فرایند معمولاً دو چیز را می طلبد: زمان و پول. توسعه بازی معمولاً منجر به زمان کار طولانی تری نسبت به طراحی آموزشی سنتی می شود. هر مرحله از فرآیند طراحی، از نظراتی مانند توضیح مفهوم به ذی نفعان پروژه، طراحی و توسعه و آزمایش بازی، نهایتا نیاز به زمان زیادی دارد، همچنین نیاز به گرافیست و طراحان وب ماهر دارد.

هزینه بر بودن بازی در بازاریابی

طراحی بازی هایی که دارای موسیقی و انواع جلوه های صوتی، عکس، فیلم یا حتی عناصر متحرک شخصی هستند که تجربه کاربری مناسبی را ارائه کنند، نیاز به هزینه های زیاد و پرداخت دستمزد به متخصصان خاص خود را دارد.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود