سهم متروی تهران از جابه‌جایی مسافران در سال 1420 به 30 درصد می‌رسد

به‌گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فرماندهی، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، ایستگاه تقاطعی توحید در خط 7 متروی تهران امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم علیرضا زاکانی با بیان این‌که امروز در تهران صحبت از سختی‌های متفاوتی مانند ترافیک، مشکلات حمل‌ونقلی، آلودگی هوا که به‌سلامت آسیب می‌زند و مشکلاتی که آسایش آسایش و آرامش را از مردم سلب می‌کند، مطرح است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا آینده درخشانی برای شهر به تصویر بکشیم و یک جهاد همگانی را برای فتح این افق‌ها بکار بگیریم.

وی با بیان این‌که مترو ستون فقرات بخش حمل‌ونقلی است، افزود: برای ترکیب سفر در سال 1420 بیش‌از 30 درصد سهم به مترو اختصاص داده‌ شده که اگر همه خطوط تکمیل شود عملاً 10 میلیون مسافر سهم مترو در سال 1420 خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: زمانی‌که چنین برنامه‌ای تنظیم شد توانایی‌های امروز وجود نداشت اما اکنون شرکت‌ها و مجموعه‌های توانمندی در حوزه مترو فعالیت دارند؛ خوشبختانه در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم و با خوداتکایی در این حوزه‌ها گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که اگر مترو ظرفیت 10 میلیون جابجایی مسافر در روز برسد و با هوشمندسازی در آینده کاهش سفرهای شهری محقق شود، سهم مترو از 33 درصد نیز بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: اتوبوس، مترو و تاکسی ویژگی‌های خاص خود را دارند و در تهران به هر سه آن‌ها نیاز داریم اما سهم مترو ویژه است؛ اگرچه تاسیسات آن گران است اما میزان خدماتی که ارائه می‌کند نشان می‌دهد که بهترین جا برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر توسعه مترو به صورت جدی تأکید داریم و طرح‌هایی با امکان مشارکت مردم دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: باید مدت‌زمان 20 ساله تکمیل مترو را تا جایی‌که می‌توانیم کاهش دهیم چراکه ساخت هر کیلومتر مترو 1200 میلیارد تومان هزینه دربر دارد و 60 درصد آن مربوط به تجهیزات است.

زاکانی تصریح کرد: باید روند توسعه مترو را سرعت دهیم که برای این کار سقف 6 سال را در نظر گرفته‌ایم تا با مشارکت مردم و ظرفیت‌هایی که مترو می‌تواند در اختیار بگیرد این کار را انجام دهیم و مردم از این سرویس بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه صبح امروز مبنی بر برخورد دو قطار در خط پنج متروی تهران، گفت: کمیسیون سوانح علت حادثه را خواهد گفت اما دو نکته دراین‌باره بسیار اهمیت دارد، نخست این‌که این حادثه با حداقل آسیب بود و نهایتاً دو نفر به‌صورت جدی تحت درمان قرار گرفتند؛ نکته دوم نیز این است که باید امنیت را در بالاترین سطح مترو رعایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما !!