وزیر آموزش و پرورش: «استعداد پروری» باید جایگزین «حافظه‌محوری» در مدارس شود

به گزارش فرماندهی، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین، بزرگترین و به روز ترین پایگاه خبری مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ و یادگیری ماشین نوری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی معروف به بزرگانی است که در تاریخ ایران، خوش درخشیدند.

نوری افزود: سیستان و بلوچستان متقدم به جهاد و شهادت است و هنوز هم بوی شهادت از این دیار به مشام می رسد.

وی ادامه داد: تعلق کم سن ترین شهید دوران دفاع مقدس «سبیل اخلاقی» و همچنین اولین شهید دانش آموز کشور «عیسی کفاش» به استان سیستان و بلوچستان مایه افتخار و مباهات مردم این استان و کشور است.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تغییر نگاه و رویکردهای قدیمی به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزان در رأس هرم آموزش و پرورش قرار گیرند، نظام تعلیم و تربیت به اهداف متعالی خود دست می یابد.

نوری با اشاره به بخشی از سخنان نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان در خصوص محرومیت‌های موجود در این استان، اظهار کرد: محرومیت، محدودیت نیست، زیرا کسانی که در محرومیت قرار دارند با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های خود به موفقیت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال “ایجاد نصیب آموزشی برابر” و فراهم کردن “عدالت تربیتی” از وظایف آموزش و پرورش است.

وی بر پرورش استعدادها در مدارس تأکید کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: به دنبال هدف و خواسته خود بروید و استعدادی را که دارید پرورش دهید.

نوری خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش باید به دنبال این باشیم تا آینده سازان کشور را به سمت استعدادهایشان هدایت کنیم.

وی همچنین بر ضرورت “توجه به مهارت آموزی” در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: هزاران دانش آموز حافظه‌محور به اندازه یک “دانش آموز کارآفرین” برای کشور کارایی نخواهند داشت.

نوری تصریح کرد: این در حالی است که با وجود استرس کنکور، استعدادهای دیگر دانش آموزان، جز حافظه، پرورش پیدا نمی کند.

وی افزود: مدارس به جای کارگاه های حافظه محور، باید به زیست بوم های کارآفرین تبدیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز نوآوری و دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای بهره مندی و حضور دانش آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این همکاری فرصت مناسبی است تا دانش آموزان ایده‌های خود را ارائه و با عرصه کار و فناوری، گره بزنند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راه احیای سند تحول گام برداریم و زمینه را برای استقرار صحیح این سند فراهم کنیم.